måndag 21 november 2011

Baka baka

Efter att vi varit till butiken så hjälpte Theodor till att plocka ur väskorna. Han brukar alltid göra det och är så duktig på det:) Men idag så öppnades äggförpackningen och alla ägg föll ut. De föll som tur var in i tygkassen bara så två sprack lite och jag lyckades tappa ett i golvet när jag skulle plocka upp dem och det gick helt sönder. Blev till att söka fram ett recept som skulle ha 3 ägg i sig och det blev chokladmuffins. Stora chokladmuffins. Goda chokladmuffins. Och de slängde jag ihop så länge diskmaskinen var på för jag, klåpörat, hade satt igång den just innan jag skulle börja med mat och vår enda stekpanna var där så det blev sen mat ikväll.
Theodor var riktigt snäll ikväll efter maten när han drack välling. Jag satt med honom i gungstolen och sjöng lite för honom och efter det blev han riktigt gosig och var hur nöjd som helst att komma i säng och somnade genast:)
Och så bebisbulan som börjar växa till sig liite:) Bebisen är jättevild ikväll. Känns helt annorlunda nu än med theodor för då hade jag moderkakan i framvägg så det dämpade allt. Dessutom var Theodor så lugn i magen och sparkade inte mycket alls. Nu får jag nog påminnelse att jag är gravid lite hela tiden:)

Theodor sa förresten Theodor för första gången idag! Men bara en gång och det var inte exakt Theodor han sa men man hörde att han menade det:) R säger han ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar