lördag 22 oktober 2011

Flicka eller pojke? Test & skrock

Det finns en mamma tester och skrock på nätet angående bebisens kön. Jag tror inte på dem men visst är det lite roligt att testa ändå:)
Först ut har vi Babycenters test och det gav följande resultat:

Sen har vi Blimammas kinesiska kalender där månad är månaden som befruktningen ägde rum i och åldern är mammans ålder vid befruktningen. Resultatet blev samma som ovan:

Blimamma har också ett test och även det gav samma resultat:

Sen har vi babybooms test:

Också mammasidan har ett test:

Sen finns det en massa listor med skrock också:

Magens form
Pojke: Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.
(Lite tidigt att se ännu eftersom jag har så liten mage men hittills så syns den inte bakifrån)

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång tydlig rand
Flicka: Ingen rand
(Jag har nog en rand, men den har alltid funnits där och var mycket längre i samma vecka med Theodor så jag räknar det som ingen rand)

Babyns hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvensöver 140 slag/min.

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.
(Såg mycket värre ut med Theodor:p)

Halsbränna
Pojke: Mycket
Flicka: Lite eller ingen
(Pyttelite)

Babyn hickar
Pojke: Lite eller inte
Flicka: Mycket
(Har inte känt av hicka ännu. Kom först i vecka 27 med Theodor så jag kan inte svara på det ännu)

Babyn sparkar
Pojke: Mycket
Flicka: Lite mindre
(Mycket mer än med Theodor i alla fall)

Var i magen babyn ligger
Pojke: Babyn ligger högt
Flicka: Babyn ligger lågt

Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande
Flicka: Mycket blödande

Utputande navel
Pojke: Senare under graviditeten
Flicka: Tidigt i graviditeten
(Kan inte riktigt svara på det heller. Den putar ut lite redan vilket den inte gjorde med Theodor men inte helt)

Babyn sparkar på
Pojke: Höger sida
Flicka: Vänster sida

Mamman illamående
Pojke: Inte alls eller lite
Flicka: Mycket
(Svårt att säga. Mådde bara illa några dagar men då mådde jag faktiskt jätteilla så?)

Håret på mammans ben
Pojke: Snabbare växande
Flicka: Normalt växande

Mamman sugen på
Pojke: Choklad och lakrits
Flicka: Frukt och syrligt

7 punkter säger pojke
4 säger flicka

Så enligt dessa test och skrock så får Theodor en lillebror:)
(Men jag tror nog att det är bäst att klura ut ett flicknamn också;))

3 kommentarer:

  1. Nå he peka noo mejr mot en pojk tå ja vänta Noomi å så ja tror int alls på tukide :P

    SvaraRadera
  2. Hihi, sånt här älskar jag! Kopierade din lista & länkade tillbaka till dig från min blogg (publiceras dock inte förrän imorgon) - hoppas det är ok! :)

    SvaraRadera
  3. Sara: Theodor va no en flickpo enlit allt sånde:p

    Em: Absolut!:)

    SvaraRadera