torsdag 20 oktober 2011

"Favorit" i repris

Glad unge hjälper sin mamma med bullbak:)
Och så ringde de från rådgivningen och berättade att jag åter igen har betahemolytisk streptokock (GBS). Men jag behöver ingen antibiotika kur så länge jag inte har några symtom på det som tur är:) Men åter igen är risken högre att förlossningen startar för tidigt som med Theodor. Känns väl inte så roligt att ha fått den här diagnosen men bättre att jag vet det nu än först efter förlossningen som med Theodor! De kommer i alla fall att hålla lite extra koll på mig nu och så får jag antagligen antibiotika under förlossningen.

En annan krämpa som jag verkligen känner av är att jag har ont i bröstbenet(?) när jag rör på mig. Pratade med barnmorskan om det också och hon sa att om det blir värre eller är hela tiden så ska jag uppsöka läkare. Har haft det sedan igår kväll men känt av det lite innan också. Nu behöver lillungen en ny blöja innan bulldegen ska bakas ut:)

1 kommentar: