tisdag 9 augusti 2011

Tack!

Tack så mycket för alla gratulationer!:) Har längtat såå efter att få berätta nyheten här! Men inatt var jag så nervös att jag sov dåligt:p
Theodor ska alltså bli storebror i februari:) 10 februari är beräknat datum, men som några av er kanske mins så gick jag över tiden 16 dagar med Theodor så slutet av februari lär det bli:) Vi fick veta att vi ska bli 4 den 6 juni så jag har hållit tyst om det ganska länge! Idag är jag i vecka 13+4 och för en vecka sedan, samma dag som vi var med Theodor till sjukhuset, var vi på det första ultrat:) 55mm lång och man såg till och med fingrarna! Veckan före det fick jag höra hjärtljuden när jag var till rådgivningen och hade läkartid. Så otroligt härligt att få bevis på att det faktiskt finns någon där inne:)
Första veckan jag visste att jag var gravid mådde jag bra, men åt fruktansvärt mycket. Gick upp några kg;) Sen började illamåendet och under 3 dagar trodde jag inte att jag skulle överleva! Spydde faktiskt då, vilket jag inte gjorde med Theodor. Åt Postafen i några dagar och sen, helt mirakulöst, försvann illamåendet! Sedan dess har jag mått illa väldigt sällan, men spytt några gånger. Riktigt klassiskt film graviditets illamående. Sitter i soffan och plötsligt får man springa till wc med huvudet före! Det som varit jobbigast hittills är att jag varit så svimfärdig och känt mig helt slut så fort jag ställer mig upp = jag har legat på soffan hela sommaren. Theodor fick ju en trevlig vana att sova till 10-11 på förmiddagen vilket jag tror har hjälpt mot illamåendet enormt mycket!
Min aptit försvann, likadant som den gjorde när jag väntade Theodor så vikten har gått ner och maten går ner lite åt gången och sakta, helst i liggande ställning. Klarade ändå av Helsingforsresan över förväntan:) Började annars känna livmodern redan i vecka 8+något! Och har haft sammandragningar sedan dess.
Idag var vi ute på promenad med Emma och Lucas och jag trodde allvarligt att jag skulle dö den sista biten! Men läste att blodvolymen ökar när man är gravid och det i sig gör att man inte har lika bra kondition. Nu har vi besök av min svägerska. Min svåger for iväg till en bekant en stund men kommer hit igen ikväll. De ska sova här:) Robin är på väg hem snart och vi ska äta goood mat ikväll! Får ta och skriva ett skilt inlägg om mina cravings sen;)

Annars vet jag inte vad jag ska skriva. FRÅGA om det är något ni undrar över:)

1 kommentar:

  1. Sv: Jaa det är härliga veckor jag är i just nu :) och GRATTIS till din graviditet! :)

    SvaraRadera