måndag 15 augusti 2011

Och det blev bättre!

Kände plötsligt ett sug efter oboy, vilket jag sällan dricker. Efter några klunkar så mådde jag bra igen:) Lill-Pyret som säger till att h*n behöver kalcium kanske:p Angående namnet Lill-Pyret, vi kallar inte bebisen till det. Det är endast här på bloggen som jag skriver Lill-Pyret. Vi pratar nog bara om bebisen här hemma. Låter fånigt med Lill-Pyret i vår dialekt. Men passar bra här på bloggen.
Theodor lär sig mycket nytt hela tiden nu! Hos sin fammo finns några porslinfigurer. En hund, en katt och en anka. Han kan peka på hunden och säga voff, peka på katten och säga mjau och peka på ankan och säga kack, kack:p Han vet också att det är en apa jag har på min pyjamaströja och säger "ba" eller "pa". Ibland "paa-pa". Och bären blev kallade "bää" i helgen ju. Och kossorna säger "buu". Men han säger inte pappa. Och mamma betyder en massa olika. Bl.a. lampa. Talet börjar komma igång mera nu när han inte behöver koncentrera sig på att börja gå:p
Det är ganska jobbigt att vara gravid och på samma gång ta hand om Theodor. Han får leka mycket själv men jag är i samma rum i alla fall. Känns inte som att jag vill vara gravid igen efter det här, men det kan ju ändras. Med illamående och svimningskänsla så är det inte så roligt att vara gravid. Saknade graviditeten förr men nu vet jag inte riktigt varför. Nå, har ju varken stor mysig mage eller ordentliga sparkar ännu så de bästa sakerna fattas. Men ändå, jag mådde ju illa hela graviditeten med Theodor! Tänk om det skulle ha varit likadant nu:S Att vi ens vågade chansa:p
På programmet idag står matlagning, frissatid(jeij!), veckohandla och laga mat igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar