måndag 29 augusti 2011

Och dagen fortsätter

Det började regna, plötsligt. Theodor pratar i sömnen och jag misstänker att han tänker vakna snart. Tvättmaskinen snurrar och jag väntar på att den ska bli klar så jag kan gå i duschen. Helst innan Theodor vaknar. Sen ska golven dammsugas vilket inte går så bra när ungen sover. Och en till maskin med tvätt ska på. Och de nytvättade plaggen ska hängas på tork. Sen ska nästa tvätt också hängas upp. Theodor ska äta. Och jag ska komma på vad jag ska ha på mig ikväll, för jag ska ut och äta med mammorna:) Barnfri kväll. Länge sen sist! Men före det ska vi veckohandla också. Jag har inte vågat titta på klockan för tänk om den skulle ara så mycket att jag inte hinner med allt?! Nej, det ska gå! Nu väntar jag bara på att tvätten ska bli klar. Finns inte mycket jag kan göra innan dess. Eller det finns väl nog att göra men inget som jag har tänkt göra idag. Kanske jag förtjänar en liten lugn stund på soffan:) Och jag ligger inte ens ner, jag sitter! Det bevisar att mitt gamla vanliga jag börjar återvända från gravid-koman;)

Och plötsligt lyser solen igen! Men det regnar också. Maskinen centrifugerar så den borde vara klar snart. Hoppas jag. Jag tycker om att ha fullt upp. Mitt normala vanliga jag tycker om det. Mitt gravid jag tycker inte om det så mycket, men nu börjar jag, konstigt nog, känna mig mindre som mitt gravid jag fastän jag bara blir "mer" gravid hela tiden:p Bebisen sparkar när jag skriver det här;) Det är väldigt konstigt att inte se så jättegravid ut men ändå känna sparkar!

Och så slutade det regna och maskinen låter inte mera. Kanske, kanske den är klar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar