onsdag 10 augusti 2011

Magbild 13+0 + mera om graviditeten

(Morgonbild)

Åh vad det är länge sen jag postade magbilder! Men här har ni en som är snart en vecka gammal. Byter vecka varje fredag. På kvällen är magen riktigt svullen och jag ser nästan gravid ut (bilden i headern är från vecka 13+3 på kvällen). Har sedan vecka 8+någonting märkt att magen är större även från morgonen så den växer tidigare nu än med Theodor, men så brukar det ju kunna vara när man väntar andra barnet.

Har så mycket att berätta om graviditeten så jag vet inte hur jag ska få in allt:p Att vara superförkyld (hostig och riktigt rinnande näsa) kombinerat med att vara gravid är något jag inte önskar ens min värsta fiende... Jag har på riktigt varit förkyld och är ännu snuvig, men antagligen mest allergi just nu. Jag har inte ljugit om någonting i bloggen för att "skydda" graviditeten faktiskt:p

Med Theodor kanske ni mins att jag åt citron i mängder men nu är jag inte alls sugen på det. Det som jag mest är sugen på är lövbiff med grillsmör på:p (Dyra cravings den här gången;)) Grynost äter jag också mycket av om vi har det hemma. (En burk åt gången. Äter det som yoghurt:P)

Theodor vet nog inte att det kommer ett syskon åt honom, men om man frågar var bebisen är så pekar han på mig mage:) Sötnosen:) Idag är det för övrigt exakt ½ år kvar till beräknat datum! Tiden har gått så otroligt snabbt! Och sommaren har jag inte sett mycket av. Men det kommer ju flera somrar, eller hur?:)

Den värsta biverkningen av graviditeten, hittills, är att jag blir så frustrerad på en massa olika saker. Människor som går långsamt framför en, folk som stjäl familjeparkeringarna osv. Men jag är, oftast, snäll mot Theodor och Robin i alla fall:) Med Theodor var jag jättetrött de första 16 veckorna men nu har jag inte märkt av någon trötthet. Iofs så sover jag till 9-11 på morgonen men jag är ändå vaken till 11-12 på kvällen. Med Theodor somnade jag alltid 10 på kvällen, var jag än var då! Har varit ganska så orolig p.g.a. att symtomen varit så olika nu mot med Theodor men på ultra såg vi en perfekt liten bebis:)

Hade GBS med Theodor men det har jag inte nu. Trodde att sammandragningarna med T berodde på GBS men jag har ju sammandragningar redan också utan GBS så jag har nog bara en känslig livmoder. Ett myom har jag ju också som jag har berättat om någon gång för länge sen men det är ganska litet och borde inte påverka någonting som tur är. Kollade i alla fall upp det innan vi började försöka för säkerhets skull.

Oj fy vilket långt inlägg det här blev nu igen *skäms* Men det är så mycket som jag inte "fått" skriva om här under sommaren!

Nu ska jag äta morgonmål och titta på sommarlovsmorgon med min svägerska:)

2 kommentarer:

  1. fick ni föröka länge innan det lyckades?

    SvaraRadera
  2. he e klart symtomen e olika; he er ju en helt ny individ som e på komand! :) Va spännand! He e så rolit ti följ mee graviditetn din :)

    SvaraRadera