måndag 11 juli 2011

Snor och skrytvarning

Det kommer en massa snor ur Theodors näsa igen. Förstår inte hur det kan komma SÅ mycket?! Är halva han snor nu när han är förkyld eller...
I morse sov Theodor till 11 igen! Jag visste inte att det existerade ungar som tar sovmorgon varje morgon! Okej, han var vaken inatt kl.5 men jag bäddade bara ner honom snabbt igen så somnade han om. Igår somnade han i och för sig först närmare 11 på kvällen men ändå. Natten före somnade han runt 8-9 och sov ändå till 11. Jag njuter verkligen av den här perioden nu! Antar att den inte stannar för alltid:p
Igår åt vi ute på terassen för första gången:) Vi grillade korv och Theodor åt två, ja ni läste rätt, TVÅ hela korvar! Och så lite italiensk sallad på det. Hur det rymdes i honom vet jag inte.
Sen frågade jag om vi skulle gå och gunga och ett glädjetjut flög ur honom. Visste inte ens att han vet vad gunga är:) (Det finns en ny gårdsgunga här och den är livsfarlig märkte vi. Den sitter inte fast nertill så det kan vippa framåt. Theodor skulle ha fallit ur den med huvudet före om jag inte stått framför honom och tagit emot... Läskigt!)
Theodor har börjat prata lite mera än bara "mamma", "där", "ede"(som vi tror betyder typ "vad är det där"). Nu säger han också "voff" när han ser en hund, "tack tack", "babba"(som betyder pappa. Han har varit jätte sen med det).
Om man säger åt honom att sätta på sig skorna så försöker han faktiskt men det går inte så bra. Till och med jag har problem med att få på hans skor. De börjar bli lite trånga. De som är i storlek 21. Han har stora fötter ungen!
Kom igår på att han under sina första 6 månader gick upp ca 5 kg, under de följande 6 månaderna har han gått upp 1kg:p Lite skillnad!
Nu ska jag leka lite med gullungen min som börjar bli rastlös:) Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar