torsdag 21 juli 2011

Sjungande ko

Theodor har en ko som kan sjunga. Han har haft den i över ½ år men idag är den tydligen intressantare än någonsin:)
I förrgår lyckades Theodor dra sig upp i soffan när jag låg i soffan så han hade något att ta tag i. I går "gömde" jag en bok som har riktiga sidor för honom uppe på ryggstödet till soffan i hans rum så länge jag gick för att göra något snabbt i köket. När jag kommer tillbaka sitter han med boken i famnen i soffan! Klätterapa:) Han tycker ju inte om att gå riktigt. Eller, han går men han kryper mera än går. Men hoppa i sängen utan att hålla i sig och klättra upp i soffor gör han nog så det är inget fel på balansen:p Han är bara inte så värst intresserad av att gå, men det blir lite mer för varje dag nog:) Jag har en teori varför han är lite sen med gåendet. Han är ju en väldigt lugn liten kille. Och försiktig. Så han gör inget förhastat som kan leda till att han skadar sig (oftast). Jag lider inte av att han inte går ännu. Speciellt inte nu när vi ändå är mest inne eftersom jag fortfarande är sjuk. Har hört något rykte om att sommarförkylningen tar 3 veckor? Ca 5 dagar kvar då...
Idag kommer Daniela hit och låna symaskinen:) Tänk att det bara är 2 månader kvar innan de ska få sin bebis! Innan Theodor får en liten kusin:) Undrar hur han kommer att reagera på en bebis? När vi hälsade på Sara och hennes lilla så gick det nog bra:p Theodor ville mest hålla på med "vuxna" saker som att leka med ett datormöss:) Glömde nämna ett minus med bio besöket igår. Jag fick ett popcorns skal mellan tänderna och det gjorde förbannat ont:S Men sen slutade glasögonen fungera så jag fick annat att tänka på.
Nu ska jag läsa lite obligatoriska bloggar och sen städa lite:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar