fredag 1 juli 2011

Packpaus

Sådär. Theodors kläder är nerpackade. Har antagligen packat ner alldeles för mycket men man vet aldrig hur vädret blir:) Åt just lite skinkpaj som lämnade av från igår. Var duktig och bakade igår riktigt;) Theodor åt också skinkpaj men nu sover han så jag har lite egentid vilket som vanligt går ut över datorn. Idag ska vi till butiken och handla inför resan. Det är inte mycket som behövs men lite smått och gott:) Sen ska vi packa klart, göra smörgåsar till tågresan och gå och lägga oss tidigt! Tåget far som sagt redan 06:22 och före det ska vi parkera bilen någon kilometer bort så vi hamnar att gå. Antagligen i regn. Och jag vill alltid vara i god tid när det gäller att passa tågtider. Gärna en halvtimme på förhand;) Nu gäller det att fundera ut vilka leksaker vi ska ta med åt Theodor så han hålls nöjd i 6 dagar! Lättare sagt än gjort. Jag ser verkligen fram emot att få åka iväg hela familjen:) Och så ser jag fram emot att träffa mina släktingar, speciellt mina småkusiner från Sverige som jag inte sett på snart 4 år! De har aldrig träffat varken Robin eller Theodor! Och jag har aldrig träffat min yngsta småkusin heller för hon är bara 3 år.

Tänk att Theodor redan är 13 månader nu! Igår gick han mycket mot vad han brukar. När han var på väg någonstans så gick han första metrarna men sen kröp han:p Om man säger åt honom att han ska gå så sätter han sig ner. Man får inte berömma honom heller:p

Idag är det JULI! Sommaren går för fort. Robin har jobbat halva sommaren nu. Bara två månader kvar, ungefär, tills hans sista skolår börjar. Och nästan hela juli har de lovat åska. Men vi lär få bra start på juli i Helsingfors eftersom de lovat +22 till +25 och inget regn:) Får se hur bra det håller men det låter ju bra:) När vi varit till H:fors tidigare har vi varit i augusti och september men det har varit lite kallt då. I år vill vi uppleva Helsingfors sommartid!

Det åskade ganska ordentligt här och blev mörkt som på natten men det gick ganska snabbt över. Theodor var inte rädd eller någonting. (När man talar om trollen, han är tydligen vaken nu igen/ännu?) Nu ska jag läsa lite bloggar och sen återgå till packandet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar