fredag 29 juli 2011

Äntligen!!

Börjar få energin tillbaka efter min djävulska förkylning. (Okej näsan rinner ännu men det kan lika bra vara allergin som spökar...) I morse, eller idag på förmiddagen kanske jag ska säga för Theodor sov till 11 igen, så började vi dagen med dusch/bad. La Theodors badkar bredvid duschen så kunde vi båda tvätta av oss på samma gång. Brukar ofta bara duscha av Theodor men när jag sen ska duscha så kryper han bara i vägen och får tvål i ögonen. Men det här var verkligen en bra uppfinning!:) Jag tror att vi ska gå ut en stund idag och springa på gräsmattan. Hoppas att jag inte får någon höst eller vinterförkylning nu när jag redan haft denna hemska sommarförkylning, den värsta av alla. Har inte känt mig så här frisk sen vi for till Helsingfors vilket snart är en månad sedan! Det blåser ute idag. Ganska ordentligt. Annars hade jag tänkt att Theodor skulle få inviga sin simbassäng idag men jag tror det är för blåsigt.

Idag kommer svärmor och min svägerska hit till Vasa:) Vi ska ut och äta med dem tror jag:) Skoj skoj! Imorgon blir det kräftskiva/grillfest vid grannarna (J&E) men hur mycket kräftor vi äter är en annan sak:p Ingen av oss vet hur man äter kräftor... :) Och när man tänker på vad man äter egentligen så är det nästan lite äckligt. Men vi tar med hederlig grillkorv också:) Passfoton ska vi fixa imorgon också! MÅSTE beställa passen sen på tisdag. Och nytt körkort. Vi borde hinna med det innan vi ska till sjukhuset med Theodor.

Well well. Nu har jag nog inget mer att komma med just nu. Men jag känner att inspirationen till att blogga börjar återvända sakta men säkert:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar