tisdag 17 maj 2011

Min slöja♥

Skickade och frågade av eBay säljaren när jag kommer att få min slöja. Upp till 25 dagar sa hon, dvs. att jag senast får sen på bröllopsdagen(men det är en lördag så då får jag den säkert på måndag efter bröllopet). Hon skickade också koden på försändelsen så jag kunde se var den befinner sig på postens sida. Och gissa vad jag ser, den kom till Vasa inatt! *Överlycklig* Så om den kommer till posten borde den vara där senast imorgon. Så jag hinner få min slöja och hoppas hoppas att den har rätt nyans! Och att den är fin:) Nå, dyr var den då INTE. Den här dagen började bra:)

Theodor har sovit bra som vanligt:) Jag är SÅ glad att han somnar genast man lägger ner honom i sängen:) De första månaderna sov han ju inte om jag inte knuffade vagnen fram och tillbaka. Nu har vinden vänt minsann! Och i eget rum också sen 8 månaders ålder. Vi har det riktigt bra nu. Bara en sak som är jobbig. När Theodor gör någonting han inte får och vi säger nej så börjar han skratta hysteriskt och göra det ännu mera. Meeeen, andra har det också så i den här åldern så jag behöver inte oroa mig att vi skulle ha gjort något fel:P

Igår var vi på gårdstalko. All information skedde på finska... Men till min stora förvåning så förstod jag det mesta av vad som sades. Men de berättade inte riktigt vad vi skulle göra igår så jag tog fram en kratta och började kratta bort dött gräs och löv från gemensamma gräsmattan. Orkade inte med hela för den är verkligen stor! Men det mesta fick jag bort:) Theodor satt i gungan så länge. Jag pratade med en kvinna som bor här på gården som kunde svenska. När jag gav upp med krattandet for jag och Theodor dit Robin och andra karar var, i ett dike:p Det hade vuxit igen ganska ordentligt så de grävde upp det. Theodor ville krypa ner i diket han:p De flesta av kararna pratade svenska så Robin behövde inte prata finska. Det var ganska roligt nog igår, men jag tror att Robin hade det roligare:p Theodor blev gnällig så småningom så vi gick in.

Jag ska provsminkas i början av den här veckan var det tänkt så det måste nästan bli ikväll. Men om det blir nästa vecka är det ingen större panik heller:) Ska höra av mig åt "min" kosmetolog:p Jag är lyckligt lottad som har vänner som kan en massa:D Min kompis som gör håret åt mig blir frisör samma dag som vi gifter oss! Lite kul:) Eftersom vi gifter oss i Kronoby(=inte en stor by) så kostar allt mindre där än i större städer:) Borde få min droppformade brudbukett för ca 80€ bara:)

Jag har en tendens till att prata för mycket om pengar med folk. Typ fråga vad de har för hyra och sånt. Det är inte speciellt artigt har jag lärt mig nu... Men jag är så öppen med ekonomin själv (inte mycket till ekonomi men vi klarar oss:)) så det är väl därför.

Nu blev det här långt igen. Hoppas att ni orkade igenom och att ni haft en riktigt skön natt! God morgon!

2 kommentarer:

  1. Hej! Blev nyfiken på om ni pratar finska hemma? Alltså är nån av er tvåspråkiga? =)

    SvaraRadera
  2. Nej, vi är båda jättedåliga på finska:p

    SvaraRadera