fredag 15 april 2011

Morning!

Natten har varit lite sämre. Fick vara uppe och söka efter nappen runt 4 och så vaknade Theodor för morgonen klockan halv 7! Usch... Men han lär somna så småningom nu tror jag. Vi for inte iväg in till stan idag. Orkar inte gå där och göra ingenting i 3 timmar innan öppna daghemmet öppnar. Så vi är hemma nu och Robin är i skolan. Det har smält bort jättemycket snö från vår gräsmatta nu! Hääärligt:D Idag ska jag packa inför helgen och sen när Robin kommer hem åker vi norrut. Antagligen blir det mina föräldrars ikväll och sen imorgon till svärmor. Men imorgon ska jag då också på provkamning:) Spännande! Hoppas att mitt hår vill samarbeta:p

Jag hatar att vara snuvig. Ingen kan ogilla det lika mycket som jag. Efter snart 2 år av konstant rinnande så är jag ganska trött på det. Men om 2 veckor ungefär ska jag till läkare. Tydligen är det fråga om en allergi men jag har ingen aning om vad det kan vara mot! Har försökt med allt. Allergimedicin hjälpte inte. Jag har varit lika snuvig fastän vi har städat riktigt ordentligt. Var lika snuvig i gamla lägenheten som här. Lika snuvig över allt. Men i bilen brukar det vara lite bättre(?). Det togs blodprov och slemhinneprov på mig för några veckor sedan och sköterskan sa att det antagligen är en allergi. Konstigt skulle det vara annars. Förkyld i 2 år?! Så, nu fick jag skriva av mig lite:)

Theodors utvekling då. Han släpper taget allt mer när han står. Han har tagit ett pyttesteg två gånger. Han säger mamma, hödu (hör du, vi säger det ofta här), nej (men det vet han nog inte vad betyder) och igår sa han kakka:p Pappa är inte så intressant ord så det viskar han bara, konstigt... Han äter mycket mat. Sover ca 13 timmar om dygnet. 10 på natten och 3 på dagen. Jag gissar att han är ca 10 kg och närmar sig 80cm. Han har börjat få mera hår på huvudet nu:) Och så har han 2 små födelsemärken. Ett på magen och ett på huvudet. Hans favoritsak är diskmaskinen. Hoppas att det håller i sig tills han kan börja hjälpa till:D

Nu blev det här långt men jag ska packa idag och antagligen bröllopspyssla lite så det kanske inte blir så många fler inlägg idag.

Förresten så är det redan mitten av april! Det betyder 15 dagar kvar att osa.;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar