torsdag 7 april 2011

Klänningsstatus mm.

Emma var hit och hjälpte mig att prova klänningen igen:) Den passar nästa perfekt! Den enda justeringen som behöver göras är att jag ska ha en säkerhetsnål som nålar ihop bhn och klänningen där bak. Annars är den helt perfekt! Ska sy fast en ögla i fållen så jag kan dansa. Det här kommer nog att bli bra det! Ska sy klart slöjan också och sen är jag redo:)

Robins kostym finns men resten saknas. Han ska ha en skjorta, väst, slips, manchettknappar och nya skor.

Theodor har byxor, skjorta, väst och slips. Det enda som saknas är skor.

(Och det här inlägget hade jag färdigskrivet i flera timmar och levt i tron om att jag redan postat det...)

2 kommentarer:

  1. Ett bra tips är att sy in en eller två "bälthållare" (eller vad man ska kalla det) bakpå klänningen, på insidan. Så trär man igenom behån genom det, som ett bälte. Håller bättre än en säkerhetsnål! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Min bh e lite bredare baktill. Kanske 6 spännen ungefär men borde väl fungera i alla fall. Får sy en tillräckligt bred "bälthållare" (Kommer int på nå smartare ord för det:P)

    SvaraRadera