torsdag 21 april 2011

Efternamn

Finns ingen annan som heter Josefin Sandbäck (=mitt nuvarande namn). Sökte på mitt kommande namn Josefin Holmlund och det finns åtminstone två sådana (bara på Facebook då). Så jag är inte lika unik längre om 37 dagar... Men jag tycker att Holmlund är ett fint efternamn och det passar ihop med Josefin som tur är! Ja, så nu vet ni vad jag heter på riktigt också. Tror inte att jag har avslöjat det tidigare så varsågoda! Det kommer att bli lättare att skriva namnteckningen snart:) Men det kommer att bli så konstigt att byta efternamn!! Hur många gånger kommer jag att säga fel. Hur många år kommer det att ta innan jag lär mig vad jag heter?!:p Men jag längtar verkligen efter att få heta samma sak som Robin och Theodor:) Känns lagom konstigt att Theodor har ett efternamn. Tänker inte på det så ofta. På vår dörr står det bara Holmlund men på postlådan har vi båda efternamnen. Tyckte det var onödigt att ha en dörrskylt med båda när vi ändå gifter oss snart. Posten kommer ju inte till dörren här.
Tänk när ens vänner också gifter sig och byter efternamn! Så förvirrande det kommer att bli.
Läste en artikel att det inte är lika vanligt att man byter efternamn mera. Egentligen är det lite konstigt att man byter eftersom man inte måste men jag ser det som en fin tradition och jag gillar förändringar så för mig är det en självklarhet:) (Nog för att jag gillar mitt nuvarande, men mina syskon får föra det vidare;)) Hittills är vi enda i Holmlundska släkten som för efternamnet vidare. Men det kommer ju en liten kusin i höst så får se "vad" det blir:)

Nu ska jag ta bort nagellacket från helgen innan vi ska träffa prästen. Han tror att jag fortfarande är på möhippa då och kommer inte att ta oss på allvar;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar