onsdag 16 mars 2011

Onsdag?

Nu har jag igen tappat bort vilken veckodag det är. Kan det redan vara onsdag? Theodor vaknade bara en gång inatt och fick då välling. Gårdagens matsaldo blev 7dl välling och en halv fruktburk:) Får se om det går ännu bättre idag då! Jag var säker på att jag skulle vakna och vara riktigt sjuk idag. Men jag är bara lite förkyld som tur är! Theodor var nöjd i sängen länge i morse så jag fick riktigt ligga och dra mig till 9:) Robin är i skolan nu, men kommer hem till mat och åker sen till jobbet.
Robin har annars lärt Theodor att ge. Om man säger tack så får man oftast saken som han håller i. Men i morse när han hade en skruv i handen och jag sa tack så skakade han bara på huvudet så jag fick ta den av honom istället:p Gullunge:)

Inatt drömde jag en bröllopsmardröm. Drömde att vi skulle gifta oss i övermorgon och vi hade glömt ringen i Vasa. Dessutom var varken bordsplaceringen eller programbladen gjorda! Vi hade också skrivit in fel festplats på inbjudningarna! Tur att det var en dröm, men det hade varit intressant att se hur vi hade fixat det:P
Det börjar vara lite tid kvar tills bröllopet nu! Lite pirrigt nog:) Är mest rädd för att jag kommer att säga fel i kyrkan eftersom vi ska ha den långa versionen (tror jag). Och kanske lite rädd att Robin ska rymma iväg... :P Borde ringa till sömmerska och beställa tid för insömnad av klänningen också! Imorgon kommer min väninna Cecilia hit och hon ska hjälpa mig med slöjan så imorgon ska brudklänningen provas igen:) Börjar vara några månader sedan jag provade den sist. Hoppas att den ännu är lika fin:)

1 kommentar:

  1. Åh jag har också haft en bröllopsmardröm.

    I den hade jag lämnat över för mycket ansvar till andra och inget blev som jag tänkt.
    Jag fick inte min klänning utan bara nån vanlig vit sommarklänning, ingen fin brudbukett utan bara några enstaka vårblommor och fick gå en mil till kyrkan.
    När jag kom fram till kyrkan var vi sena, mina skor hade tappat sulorna och klänningen totalförstörd, håret en enda stor tova och endast stjälkarna fanns kvar av blommorna. Morgan stod utanför kyrkan och väntade, inte vid altaret som vi tänkt.

    Jag var väldigt glad över att vakna ifrån den drömmen! =)

    SvaraRadera