onsdag 9 mars 2011

Jag förtjänar...

...glass och grädde! Var just till butiken och köpte lite mat åt min stackars sjuka sambo. Körde en liten omväg bara för skojs skull också. Det är ca 2-3 månader sedan jag körde sist! När jag startade och skulle svänga ut på vägen kom en jävla plogbil och vips så var det fullt med snö framför mig. Fick stiga ut ur bilen och plocka bort isklumparna. När jag kom till trafikljusen så kom det en bil som körde mot rött och han tutade åt mig?! När jag sen kom hem så var det ca en meter snö inför infarten till biltaken. Jag fick snällt köra vidare med sikte på gästparkeringen men tro inte att jag kunde parkera där inte. Där stod fullt med bilar för de håller på att sätta fast snöskydden på taken! Så jag fic köra ytterligare några hundra meter och parkera mitt i en kurva. Enda stället där vägen var såpass bred att 2 bilar kan mötas. Sen hämtade jag snöskyffel och skottade tillsammans med en granne(tror jag) bort snön från infarten till biltaken. Genomsvettig gick jag tillbaka till bilen och körde in den under biltaket. End of story. Kan man annat än hata snön nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar