tisdag 8 mars 2011

Inbjudningarna

Idag borde bröllopsinbjudningarna komma fram:) Har någon fått dem?! Börjar kännas väldigt verkligt det här nu, men ingen panik än så länge:) Köpte en tjock bröllopstidning igår som jag har suttit och bläddrat lite i:) Borde beställa tid till sömmerska så småningom så att jag får klänningen insydd. Och så ska min väninna Cecilia komma hit och hjälpa mig välja längd på slöjan jag ska sy:p Inte mycket att så på en slöja eftersom det antingen blir rullfåll som Cecilia då fixar åt mig (har ingen sån maskin) eller så blir det bara råkant. Blir allt för styvt med kantband. Får se om jag eventuellt sätter fast lite bling bling på slöjan:p Men jag vet inte vad som blir för mycket. Min klänning är ganska utsmyckad redan den.
Har hittat några halsband som jag verkligen gillar, men jag tror att det blir för mycket. Kanske ett enkelt pärlhalsband passar bäst. Halsbanden jag har sett är i den här stilen, men inte lika mycket.
Ska ha en tiara också så jag tror att det blir för mycket med ett större halsband. När jag köpte klänningen sa butiksbiträdet att jag inte behöver ha något halsband alls till den. Svårt att veta hur allt passar ihop sen. Borde hitta något gammalt att ha på mig också så har jag alla "måsten":p Tunnstrumpor ska jag också söka efter. Vill helst ha stay-up utan tå... Hart aldrig hört talas om det men jag har öppen tå på skorna så jag måste ha sådana!

5 kommentarer:

  1. Jag körde faktiskt utan strumpbyxor helt och hållet... Jag hittade inga strumpbyxor som funkade med öppen tå, det fick gå utan.

    SvaraRadera
  2. Får satsa på det om jag inte hittar:)

    SvaraRadera
  3. Kan tipsa om att det lönar sig att prova klänningen med alla tillbehör (tiara, slöja, skor, smycken.. ) för att kolla så det inte blir "för mycket". Det är så lätt hänt att man vill ha massor med fina saker på sig att det inte ser fint ut då man har allt på en gång. Skulle själv kanske ha klarat mig med mindre, när jag tänker tillbaka. :) Sen är det ju inte nödvändigt att ha strumpbyxor/stay ups. Min erfarenhet av stay ups är att de inte, konstigt nog, hålls uppe, och det är ju ingenting man vill bekymra sig över på bröllopsdagen! En detalj som tål att tänkas på. Lycka till med förberedelserna, härliga tider! :)

    SvaraRadera
  4. Jag misstänker lite att strumpbyxorna får lämn bort:p Ska prov allting nog före bröllopi så inte blir en så stor chock sen om e sir för jä*lit ut:)

    SvaraRadera
  5. Stay-ups hålls inte uppe ifall man smörjer in benen med hudkräm/lotion samma dag, så ifall du har stay-ups ska du inte smörja in benen på bröllopsdan! :)

    SvaraRadera