fredag 18 mars 2011

Ett superinlägg!

Lite dåligt med uppdatering idag men nu kära läsare ska ni få ett superinlägg om vår dag!
Vi vaknade i morse halv 8 ungefär efter en relativt bra natt. Theodor åt en gång men han åt inte så mycket igår så det var okej. Jag märkte att mina småhår som alltid spärrar rakt upp i pannan äntligen har blivit så tunga att de hålls ner, vilket gjorde min dag! Vi packade skötväskan och stack iväg till Brändö. Packade oss ur bilen. Theodor i vagnen, jag bakom vagnen och Robin till skolan något försenad.
Jag och Theodor gick hem till Cecilia och Sebastian. Hon hade fållat min slöja och jag blev supernöjd!:) Vi stannade en stund och Theodor busade runt som aldrig förr. Glasdörrar till klädskåpet var en hitt, som vanligt. (Notera att jag fick med Cecilia på bild! Väldigt ovanligt, men det krävdes lite list;))
Sen gick vi till öppna dagiset:) Vi var, som vanligt, där väldigt mycket på förhand så Theodor fick gå "själv" de sista 20 metrarna så kom vi dit precis klockan 12. Endast 4 bebisar den här gången men trevligt ändå. Theodor ville inte delta i babyrytmiken som man "ska" men det gick bra i alla fall. Sen busade han runt som vanligt där.
Efteråt gick vi till en parkering och väntade på att pappa-Robin skulle komma och hämta oss.

Och asfalten syns på somliga ställen! (Jag var jättetrött på förmiddagen så jag köpte en Coca-Cola på vägen till ÖD.)
Sen kom vi hem och drack te. Theodor fick en majsbåge att tugga på. Bra så:)
Sen så slog jag omkull min tekopp så att vi fick börja rädda allt som fanns på bordet, inklusive kameran. Golvet tål inte heller vätska så det fick akut torkas av. Märkte att en blomkruka vi har på bordet samlar mögel under sig... Men det hade inte förstört nått. Var mer som damm. Och nu ligger jag på soffan och bloggar. Theodor är i lekhagen och börjar förhoppningsvis vara trött snart. Ikväll ska vi antagligen titta på tv, äta tortillachips med dipp och så en Rekorderlig jordgubb-lime cider till. Perfekt! Om man bortser från té-incidenten, en riktigt lyckad dag! Ha en riktigt bra fredagskväll!

1 kommentar: