onsdag 30 mars 2011

Bröllopsfunderingar

Jag har lite problem med vad jag ska ha för gammalt. Skulle vara kul med ett gammalt pärlhalsband men jag vet inte varifrån jag skulle låna det. Så jag köper nog ett istället. Men något gammalt måste jag hitta! Har några armband som är gamla men de passar inte riktigt för de är av guld och klänningen har silverdetaljer:) (Avslöjar litegrann nu;)) Något nytt är t.ex. klänningen, lånat och blått är ett strumpeband:) Så alla andra "traditioner" är fixade:)

Om 2½ vecka ska jag på provkamning!:) Så tills dess ska söjan vara klar, men det enda som ska göras på den är att den ska ha en rynktråd i sig så det är snabbt fixat:) Och så ska den strykas. Drömde inatt att min tiara gick sönder! Fy vilken mardröm! Fick skicka en bild på den åt mina morföräldrar så de fick springa iväg till affären som ligger i Helsingfors och köpa en ny:p Förhoppningsvis händer inte det!

I helgen borde vi beställa blommor till bröllopet! Är inte helt säker på vad vi ska ha men blommorna är ingen stor del av vårt bröllop så det spelar inte så stor roll. Min bukett ska ha rosa och vita rosor och vara droppformad. Men det kanske ändras ännu. Annars börjar vi ha allt fixat tycker jag! Hindersprövning på fredag och kläder åt Robin ska vi hitta ännu.

Just nu sitter jag mest och väntar på att folk ska OSA. Undrar hur många som vi får ringa och påminna sen? Och undrar hur många som inte vet vad OSA är? (Om svar anhålles!) Får fjärilar i magen av att tänka på bröllopet:) Borde hitta högtalare också till musiken! Det kanske finns på festplatsen? Hm... Nog finns det en hel del att göra ännu men ändå inte jättemycket:)

1 kommentar: