fredag 25 februari 2011

Dagvård eller inte

Nu står jag inför ett jätte stort och svårt val. Jag vet inte om jag ska vara hemma med Theodor så länge det går eller om jag ska börja studera redan i höst. Vill helst inte ha Theodor på dagis (inget illa menat åt er som har barn på dagis men jag själv har varit hemma och samma med Robin och vi har gillat det så) men på samma gång vill jag studera. Men studierna tar 4,5 år så då blir det jättelångt mellan syskonen eftersom jag högst antagligen inte ens kan studera när jag är gravid. Hur göra? Tror att jag tänker söka in i alla fall i vår för säkerhets skull. Skadar ju inte att försöka. Det är till barnmorska jag ska söka in kanske jag också ska nämna. Om det på något sätt skulle gå att studera hemifrån och bara vara i skolan någon dag i veckan så kanske man skulle få det fixat men jag vet inte... Svår fråga det här!

Vi ska till huvudhälsostationen med Theodor idag när Robin kommer hem från skolan. Ringde till HVC och eftersom Theodor har rosslat hela dagen när han andas så tyckte de att vi ska fara dit för säkerhets skull. Tycker att det har blivit lite bättre redan men hellre att man åker dit en gång för mycket än en gång för lite. Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig helg!:)

1 kommentar:

  1. Jättesvår fråga. Jag har funderat på samma saker. Jag har själv varit hemma, men gått i förskola före skolan. Vi valde ändå att sätta Michelle på dagis eftersom jag ville studera på heltid och hon hade inga syskon/kompisar hemma. Hon har trivts jättebra så vi har tyckt att det har varit ett bra val. Vi har också funderat på ålderskillnaden ifall man får fler barn i framtiden, synd att det blir stor ålderskillnad men det hjälps inte ifall man vill ha en examen. Men svårt att veta vad som passar er. Vad roligt att du skall söka in till barnmorska. Hoppas du kommer in! Ha en trevlig helg ni med :)

    SvaraRadera