måndag 31 januari 2011

Vaken

Äntligen har vi fått internet till datorn!:) Vi får vårt riktiga först på fredag men vi har fått låna ett av Robins bror:) Jag steg upp på samma gång som Robin idag! Dvs. 7! Tänkte att jag får mera gjort då och så:) Theodor vaknade 1 inatt och var arg men han somnade om när jag vände på honom. Han vaknade igen vid fyra och då var Robin till hans rum och gav mat åt honom så somnade han om och sover ännu:p Jag ska koka gröt åt honom när han vaknar:) Har tänkt skapa lite nya rutiner nu när vi bor här:) Gröt på morgonen åt Theodor. På helgerna äter han det på samma gång som vi vuxna äter morgonmål. Sen mat klockan 12 ungefär och då ska jag också koka mat åt mig vilket jag inte brukade göra när vi bodde inne i stan. Sen en vagnpromenad efter maten:) Sen mellanmål och eventuellt ut och leka lite i snön:) Kvällsmat äter Theodor antagligen lite tidigare än mig och Robin. Får se. Ska försöka lappa ihop det:) Ja och däremellan sover nog Theodor lite till. Sen får han gröt innan han ska och lägga sig:) Och ikväll ska vi kanske använda basun för första gången också:)

Vi bor fortfarande bland en massa lådor. Men jag har tänkt packa upp en hel del idag:) Har fått hit en hage åt Theodor att leka i så att jag får någonting gjort utan att han far iväg dit han inte får fara. En väldigt behändig uppfinning:p Och nu vet jag att det finns de som tycker att det är hemskt att man "låser in" barnet i en hage. Men jag tycker att det nog är värre att spänna fast barnet i en sitter, ha barnet i spjälsängen osv. Om man inte har en hage så är ju barnet ändå "inlåst" i ens hus. Så jag tycker inte att det är fel på något sätt.

De senaste inläggen har varit gjorde från mobiltelefonen så de ser lite annorlunda ut. Bilder från lägenheten kommer så småningom nog:) Nu ska jag läsa alla bloggar som jag inte läst på en stund:) Slipper tyvärr inte iväg på ung mamma träff idag... Men kanske nästa vecka:) Ha en trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Äsch, vår lekhage var det bästa vi köpt!
    Man får så mycket mer gjort samtidigt som man vet vart man har barnen hela tiden..
    Perfekt helt enkelt!

    SvaraRadera