onsdag 12 januari 2011

Ont i halsen

Det jobbigaste med att vara sjuk nu är att jag har så otroligt ont i halsen. Riktigt jobbigt... Äter bafucin varannan timme och däremellan dricker jag varmt vatten med karmolisdroppar i men trots det har jag svårt att svälja. Hoppas att det går om snabbt nu.
Läkaren ringde angående bilderna från lungröntgen för några veckor sen och bilderna var bra nu. Tydligen har jag haft en liten lunginflammation som gått om av sig själv. Jag ska och ta nya blodprover om 2 månader för jag har tydligen lite väl många blodplättar. Hade tydligen det redan i somras. Men annars såg allt riktigt bra ut nog.
Theodor är lite halvgnällig nu på kvällen. Han är sur för att han inte får tugga på sladdar och krypa in i ugnen(!). Robin jobbar fortfarande men han borde komma hem så småningom nog. Jag hoppas verkligen att jag inte har ont i halsen imorgon. Idag har Theodor sovit sammnlagt 1½ timme i två omgångar. Får hoppas att han hålls vaken nu tills det är sovdags. Annars är han uppe till 12 och det är inte roligt. mellan 8 och 9 får han mer än gärna somna! Han sov ju hela natten inatt utan att äta, men han hade nog varit vaken, krupit till fotändan av sängen sin och somnat på mage:p Men jag var nog så slut igår så jag vaknade inte av någonting. Rovin brukar inte vakna av Theodor. Så han kan inte ha varit riktigt ledsen ändå tror jag. Nu ska jag nog stänga av datorn:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar