onsdag 5 januari 2011

Dåligt humör

Idag är jag verkligen inte på bra humör. Det började igår med FPA krångel. Ska ansöka om nytt bostadsbidrag och tänkte göra det via internet. Det var en jäkla massa som skulle fyllas i och somliga uppgifter visste vi inget om. När vi kom till sista sidan så stod det att man måste skicka in en kopia på hyreskontraktet vilket betyder att vi hur som helst hamnar att skicka dit ett brev så vi printade ut blanketterna istället. Men det som nu är ett problem är att vi måste ha en utredning om hur mycket det kostar att värma upp den nya lägenheten per månad. Det vet vi ju inte ännu. För de som har lägenheten nu är det ca 85€ men det där är ju ganska så individuellt hur varmt man vill ha det. Suck. Så vi har inte ansökt om nytt bidrag ännu. Sen så vaknade Theodor 1000 gånger inatt och Robin märkte inte av det en enda gång så det var jag som steg upp. Så idag är jag inte alls utvilad och glad som jag brukar vara på morgonen. Jag behöver sömnen för att kunna vara på bra humör men inatt misslyckades det så idag kommer inte att vara en bra dag. Dessutom är det -22 ute så vi kommer knappast att gå in till stan heller. Hade tänkt skaffa ett nytt bankkonto åt mig här i Vasa istället för i Kronoby.

Theodor krypålar sig över allt. Han ska till och med upp på saker, men det misslyckas han oftast med. Men här i vardagsrummet är alla "farliga" saker uppe på stolar eller bord. Längtar tills vi flyttar så att vi får göra hela den nya lägenheten riktigt Theodorsäker:) Ungefär 20 dagar kvar tills vi får börja flytta:)

Har någon tips på hur man får ungen att sova hela natten? När vi började med stora burkar kvällsmat så sov han hela natten 2 nätter men sen började han äta en gång på natten igen. Det hände så när vi började med välling på kvällen och med gröt på kvällen. Jobbigt...

3 kommentarer:

  1. Första året brukar det ju vara lite upp och ner med sömnen, tyvärr. Någonstans runt ett och ett halvt års ålder har nattsömnen satt sig hos mina snuttor... Håll ut, inte så långt kvar! Och turas om på nätterna!
    Kram på er från oss!

    SvaraRadera
  2. Det där med sömnen är tortyr ibland!
    Nu har Olivia sovit 2 hela nätter =)
    Men förr så la jag henne 19-19.30 och matade med ersättning (hon avsky välling) och sen väckte jag henne vid 22-22.30 matade och så sov hon till 6-6.30. Och det har hållit i sig och tillslut vaknade hon själv runt 22 tiden för mat. Och nu helt plötsligt har hon börjat hoppa över den måltiden också ca varannan dag.


    Kan det vara något att pröva? Väcka för mat?
    Oliven är jätte trött och somnar därför om utan problem efter maten!

    SvaraRadera
  3. Kämpar också med nattsömnen. Theo vaknar fortfarande 4-5ggr varje natt.. minst! Jag får i genomsnitt 2-3 timmar osammanhängande sömn per natt, ibland mindre =/ känner mig ganska mör och humöret är ständigt ostabilt..

    SvaraRadera