tisdag 25 januari 2011

8 månders kontroll

Theodor växer bra:) Åtminstone på längden som idag var 75.7cm. Vikten var bara 9780g så han har bara gått upp 250g på två månader men han rör sig så fruktansvärt mycket nu så det är nog normalt:p Och han är inte direkt smal ändå så det är okej:) Nästa rådgivningsbesök blir först vid ett år! Det enda som läkaren hade att tillägga var att utslaget som Theodor har på benet är svamp så det ska vi smörja in med salva så vi var via apoteket när i kom hem. Huvudet växer också normalt trots den obefintliga fontanellen. Vi fick säga hejdå åt min gamla barnmorska, barnrådgivningssköterskan och läkaren. Kändes ledsamt. Har verkligen trivts där. Får anställa barnmorskan privat när/om jag får flera barn:p

Börjar överlag ha separationsångest. Det är ju i den här lägenheten så mycket härligt har hänt! Vårt första gemensamma hem, vi fick veta att Theodor var på väg, hela graviditeten tillbringades här, förlossningen startade här, Theodors första hem osv. Försöker trösta mig med att i nästa lägenhet kommer Theodor att lära sig gå, prata osv. Jag och Robin kommer att bo där som nygifta. Vi får världens bästa grannar:) Det är helt klart mera positivt med nya stället men ändå har jag svårt att slita mig...

(Igår rann det vatten av taken för det var så varmt:) Inatt har det snöat och blåst så in i norden och det är -10...)

1 kommentar: