onsdag 8 december 2010

Utvilad?

Jag vet inte vad jag ska klassa den senaste natten som. Theodor somnade på andra försöket. Jag somnade redan 11. Theodor vaknade x antal gånger inatt och jag fick springa upp och sätta tillbaka nappen i munnen. Sen åt han kl 7. Sen sov han och jag till halv 10! Skönt:) Men att springa upp flera gånger per natt är inte kul. Tror faktiskt att vi ska börja avvänja nappen nu. Får se hur det går för han somnar inte utan den...
Ja, och de började borra redan innan 8 i morse, men som tur var på lägsta våningen så vi fick sova i alla fall! Men nu borras det igen ovanför oss, tror jag för det låter mycket. Theodor ligger och gymnastiserar på golvet:P Han har börjat öva en hel del på att komma framåt rörelserna:p Men ännu hålls han nog på samma ställe:p Men om han råkar komma nära soffbordet så ska han upp med båda händerna på den lägsta skivan. Så den är tom nu för annars drar han ner allt därifrån.
Igår skulle vi beställa efter julkort, men kameran hade för lite batterier s vi kunde inte överföra bilderna till datorn så det blev inte till något. Får se om vi framkallar några bilder eller om vi inte skickar julkort i år. Vi har aldrig skickat förut, men i år vill jag skicka men Robin har fått den uppfattningen att somliga inte tycker om att få julkort med bebisar/barn på. Jag gillar det men alla kanske inte gör det. Och i så fall är det svårt att veta vem som uppskattar det och inte.

2 kommentarer:

  1. När vi började sömnskola ivar vid 4,5 månads ålder tog vi samtidigt bort nappen. Han hade svårt att sova utan den, men vaknade ändå alltid när han tappade den. Gick hur fint som helst att lämna bort! En natt så var den glömd. Han fick tillbaka nappen vid 6 månader igen och då tappade han den inte mera utan sög på den som aldrig förr! Dessutom kunde han vid det laget lokalisera nappen om den förvann under natten.
    Men om ni tar bort nappen, ersätt den med nåt annat som ger samma trygghetskänsla. Det är ofta knepigare att lugna ett ledset barn som inte tar napp.

    SvaraRadera
  2. Vi ska nog försöka få bort den åtminstone tills han int tappar den på natten. Ska börja ha en "snuttefilt" nära honom mer så att den får börja ersätta nappen:)

    SvaraRadera