tisdag 7 december 2010

Långhelg

I fredags hämtade jag hem brudklänningen och sen for vi norrut. Stannade och åt på vägen för Theodor blev hungrig. Tittade på Idol på kvällen men gjorde inte mycket mer än det. På lördags kvällen var vi i Tärjär och kom på idén att åka till Jakobstad men vår kompis:p Så först var vi till Småbönders efter honom, sen via mina föräldrar och lämnade av Theodor där. Sen vidare till Jakobstad där vi träffade 2 till av våra kompisar:) När klockan blev 12 räknade jag ut hur länge det skulle ta innan vi var hemma hos Robins mamma igen. Kom fram till att det tar 2 timmar att köra sammanlagt när vi skulle via Kronoby och Småbönders. Ja, efter det så sa jag att vi startar nu för det var jag som skulle köra hem. Det var ganska roligt att köra nog, men jag fick lite ont i ryggen av det:P Över en månad sedan jag körde sist så. Allt hade gått bra med Theodor och vi drack lite kaffe hos mina föräldrar innan vi åkte vidare. Kvart över 3 var vi "hemma" igen. På söndagen for vi till mina föräldrar och där hade vi släktkalas för mig, min lillebror och min faster. Vi fyllde sammanlagt 75:p

På natten klockan 1 vaknade Theodor och var riktigt ledsen. Han bara grät och grät. Fick hålla honom i famnen i olika ställningar så att han skulle lugna ner sig. Han var så trött så trött men grät ändå. Gissar att det är mera tänder på gång. Jag som hade sovit 5 timmar natten innan det var inte riktigt glad över det. (Kom fram till att senast jag var vaken till halv 4 så var på förlossningen:p) Så småningom så somnade Theodor igen som tur var. På självständighetsdagen, igår, så var vi till Merjärv byahem på julgröt:) När söndagsskolbarnen hade jultablå så skrattade Theodor:p Kanske inte riktigt lämpligt, men gulligt ändå:) Sen efter det så for vi hit tillbaka till Vasa och på kvällen tittade vi lite på självständighetsbalen och hade 2 ljus tända i fönstret:)

Inatt sov Theodor ganska bra men han ville inte alls ha gröt eller mat igår kväll så han åt inatt istället. I morse fick vi stiga upp x antal gånger och sätta tillbaka nappen i munnen på honom. I fredags så ringde hyresvärden och berättade att de inte börjar borra här innan jul, som tur är! Men gissa vad vi vaknade av i morse? Jo att de visst hade börjat borra redan mellan våningarna! Så nu är det hål i varje våning. Och det låter inte vackert. Fasar för den dagen då de ska borra sig in i vår lägenhet. Fick höra rykten om att de ska in i varje lägenhet på 3 ställen! Usch.

Det här blev ett ganska långt inlägg:p Theodor sover för tillfället och Robin är i skolan. Ja, jag fick ju en del födelsedagspresenter i helgen också:p Bl.a. en gitarr, en mössa, en karaff och lite kläder åt Theodor:) Fast jag fyller först på fredag, men vi har tänkt stanna i Vasa nästa helg:)

1 kommentar:

  1. jo det är roligt när de borrar.. på förra stället höll de på nästan ett år och sysslade med något, in och ut ur lägenheten hela tiden. inge roligt alls..! :( och speciellt inte med ett litet barn i huset!

    SvaraRadera