onsdag 22 december 2010

Jobbbbig natt

Theodor är som sagt lite förkyld och natten blev inte rolig. Igår kväll verkade han trött redan 7. Han sov kanske 3 minuter på mig i soffan och sen åt han gröt. Försökte få honom att somna i sängen men det gick inte. Han var pigg och lekte på golvet tills klockan var 10. Då la vi honom i sängen med höjd huvudända och en vällingflaska. Han somnade efter att han ätit upp vällingen. Sen när jag skulle gå och lägga mig halv 12 så vaknade han och var riktigt ledsen. Jag la honom i vår säng i babynestet och han somnade. Men sen vaknade han var femtonde minut och var ledsen och det gick nästan inte att få honom att somna om. Fick lägga honom på mig och gunga honom lite så somnade han. Efter någon timme la jag honom i hans egna säng och där somnade han. Men någon timme senare var han vaken och ledsen igen. Han fick komma tillbaka till sängen. Sen somnade han och så vaknade han igen efter någon timme och åt. Efter det tror jag att han sov till 9-10 på morgonen. Så vi fick i alla fall sova länge men väldigt uppdelat. Hoppas att han blir friskare! Jag är ganska snuvig jag också... Förra julen var jag riktigt riktigt förkyld. Får se om det blir likadant i år. Theodor är inte lika snuvig nu men lite hostig. Men om han tar den här förkylningen lika bra som de tidigare så borde han vara frisk imorgon:P Min lilla superkille med ett väldigt bra immunförsvar! Till skillnad från mig som varit konstant förkyld i 1½ år nu. Jee...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar