onsdag 15 december 2010

Borr borr...

Vaknade 07:46 i morse av borrandet. Usch! Nå, hade ändå tänkt stiga upp 8 så det var inte SÅ farligt, men stackars Theodor är så trött men kan inte somna om. Hoppas att han somnar snart i alla fall. Han somnade inte i vagnen en enda gång igår, förutom när vi gick hem från Robins storebror dit vi var på kaffe till ca 10. Men Theodor somnade alltså 3 gånger i sängen på dagen! Så skönt:) Det gick ju inte på första försöket men det var inte jättesvårt:)
Visade Robin huset som hyrs ut och han tyckte nog på ett sätt att vi skulle kunna flytta, OM lägenheten är i superbra skick. Fick senare veta att det inte är så bra att hyra från det företaget som hyr ut den lägenheten för de är jättenoga med att det t.ex. inte får komma spikhål i väggarna! Så jag vet inte... Vi funderade nog på att skicka in en anmälan om att vi är intresserade så får vi kanske komma och titta på lägenheten. Knäppt system de har... Nå, ska försöka få blanketten ifylld idag så får vi se vad som händer. Tror inte att vi tar den.
Idag ska jag plocka det sista här i lägenheten och sen baka skinkpaj och få besök av en kompis:) Sen 2 timmar senare kommer 5 mammor och 5 bebisar hit! Det har aldrig varit så mycket folk här då vi har bott här:p Hoppas att det inte borras så mycket bara! De har varit tysta nu sen de väckte oss i morse. Förhoppningsvis är de klara med det borrandet som ska ske före jul:)

3 kommentarer:

  1. Synd att ni måst vaknas åv häde borasi! :(
    Hoppas T får vil upp si fyri vi kombä! :)

    SvaraRadera
  2. Tror jag vet vilket bolag du pratar om...är det pikipruukki? Jag har hyrt av dom och jag har verkligen inte bra erfarenheter av dom. Det kommer att bli jättelångt om jag ska börja skriva allt jag hade problem med, så jag gör det kort genom att säga att jag inte kommer att hyra av dom igen!

    SvaraRadera
  3. Jepp. Så jag vet inte ens om vi tänker skicka in någon ansökan. Har hittat en hel del andra intressanta lägenheter nu från andra företag:)

    SvaraRadera