torsdag 30 december 2010

Året var 2010

JANUARI

Kallt, kallt, kallt!
Jag köpte tyg som sedan skulle komma att bli det smartaste jag någonsin sytt och hittat på:)
Första klädesplagget till Liten köpte jag också:)
Lyckades köpa AC/DC biljetter åt Robin och hans bror till den 1 juni, för då skulle ju nog bebisen redan vara ute så han kunde mycket väl åka iväg en dag eftersom han verkligen vill se AC/DC live:) Så vet vi ju alla att det inte gick sen:p
Mina favoritkläder:P

FEBRUARI

I februari låg jag inne på förlossningen för första gången. 2 nätter, några bricanylsprutor, 2 kortisonsprutor och några antibiotika tabletter och nitroplåster senare fick jag komma hem igen.

Men det blev en hel del tabelttätande någon vecka efter det.
Det började så småningom bli lite varmt på vår balkong och det njöt jag verkligen av.
Och magen fortsatte att växa:)
Vi köpte också en ny bil i februari:) En Opel Vectra Kombi:)

MARS

Jag designade och sydde babynestet. Blev verkligen supernöjd! Och längtade ännu mer efter bebis:)
Köpte hem hallonbladsté (fel sort) och började räkna ner tills jag skulle få börja dricka det.
Och magen fortsatte att växa:)
Var inne till förlossningen igen men den här gången räckte det med en spruta bricanyl så stannade sammandragningarna. Vi var också och hälsade på våra kompisar till Åbo:)

APRIL

Så här mycket kunde jag dra in magen när jag bara hade ca 5 veckor kvar till beräknat datum:P
Men annars var magen nog ganska stor!
10 april förlovade vi oss:)
Jag köpte hem det riktiga hallonbladtéet. Det var inte lika gott som det blandade.
Jag var också inne en natt på sjukhuset, igen. Började blöda ganska mycket i vecka 36 men ingenting konstigt hittades. Bebisen uppskattades då till 2,6kg.
I slutet av april var vi på min lillasysters konfirmation. Jag var nog ganska stor! Speciellt med den klänningen:p Såg ut som mårran! Men inte visste jag då att jag skulle ha kvar den magen i över en månad till!

MAJ

Så kom då äntligen maj månad. Som vi hade längtat! Allting var klart inför Litens ankomst:)
Jag tyckte inte att min mage var ås stor, men nu i efterhand tycker jag nog att den var det:p En typisk pojkmage sa folk.
16 maj kom och gick.
Jag började så småningom tröttna på att vänta. Hos bm var jag redan öppen 1cm och bebisen var väldigt lågt ner. Allt tydde på att förlossningen skulle starta snart men den gjorde inte det.
2 veckor över tiden. Sista besöket hos BM var några dagar innan det. Jag var öppen 2 cm då. Var på övetidskontroll och beisen uppskattades till 4.3kg och jag fick tid för igångsättning i vecka 42+1.
Dagen före igångsättningen skulle äga rum. Vi hade besök av Bibbi:) Natten efteråt så startade förlossningen av sig själv.
Det var soligt och fint kvällen på förlossningen. Allt gick väldigt långsamt!
Väntar, väntar, väntar.
En sista bild på magen:)

JUNI

Klockan 02:10 föddes en "Liten" pojke på 4150g och 52cm. Helt perfekt:) Och så ändrades vårt liv:)
Krångel med amningen de första 7 veckorna. Kändes som en evighet!
Jag fick en infektion i livmodern så jag fick dropp över en helg och sen äta antibiotika någon vecka. Men jag blev friskförklarad lagom till American Car Show i Nykarleby dit vi länge planerat att vi skulle:)
Vi var hos Theodors far och morföräldrar ganska så ofta.
Runt midsommar:)

JULI

I juli gjorde vi inte så mycket. Det var varmt!
Theodor var glad:)
Jag gick mest omkring i bikini i lägenheten. Det var så otroligt varmt!

AUGUSTI

Theodor började sova i spjälsäng istället för i korgen.
Jag lyckades ta en superbra bild på Theodor:)
Jag blev brunett och Theodor döptes:) Och så var vi på bröllop!:)

SEPTEMBER

Vi var på minisemester till Helsingfors:) Det var riktigt roligt!
Jag köpte en ny telefon.
Theodor fick Igli:)

OKTOBER

Theodor fick sina 2 första tänder:)
NOVEMBER

Theodor börjar behärska att sitta så småningom:)
Och vi tjuvstartade med julfirandet:)

DECEMBER

Attityd! Här växer vi:)
I december firade vi min 20 års dag, jul och så fick vi veta att vi flyttar 1 februari! Och så ska vi ännu hinna med att fira det nya året imorgon:) Det har varit ett härligt år! Hoppas att nästa år blir lika bra!:) Ny lägenhet, bröllop mm... Klart att det blir:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar