måndag 15 november 2010

Fredag, lördag och söndag

I fredags fick vi besök av Emma och Vanja:) Det var riktigt roligt att träffa Vanja som annars bor i H:fors:) På Senare for vi norrut igen. Vi var på besök till min kusin och hans sambo:) Det var riktigt trevligt det också:) Theodor var så snäll där:) Vi tittade på första delen av Idol där och sen for vi till Tärjär. Kom dit lagom till att se vem som hängde löst i Idol och till min besvikelse åkte ju Elin ut. Så nu vet jag inte riktigt vem jag hejar på, men jag tror att Jay är bäst:p
På lördag så gjorde vi egentligen ingenting. Theodor somnade i sängen 2 gånger under dagen! Det har ALDRIG hänt på dagen förut:) Men tur att jag hade så mycket energi då att jag orkade springa och vända honom och sätta tillbaka nappen i munnen på honom varannan minut innan han somnade. Spelade lite Uno med min svägerska:) Robin skrev skolarbete på datorn hela kvällen.
På söndag så steg jag upp innan Robin och Theodor vaknade och fixade ihop lite kaffe och smörgåsar åt Robin:) Sen väckte jag och Theodor honom och så fick han lite presenter:) Sen for vi till mina föräldrar och därifrån ganska direkt till Hästöskatan och äta farsdagslunch på restayrang:) Och det var såå gott! Theodor hade fått en egen matstol vid bordet och satt där och tuggade på servetter bland annat:p Efter att ha ätit oss proppmätta for vi tillbaka till mina föräldrar/farföräldrar. (De bor i samma hur men olika ingångar). Vi var först via blombutiken och köpte en bukett åt min farfar och sen var vi på kaffe till mina farföräldrar:) Min farbror, som aldrig förr sett Theodor, var också där:) Och 2/3 av mina kusiner från min faster:) Ja och min faster och hennes man var också där:) Riktigt trevligt:) Fick knappt i mig någon tårta alls för jag var så mätt från lunchen:p Vi plockade fram en gåstol som är ca 25 år gammal och en paraplyvagn åt Theodor. Sen for vi ganska tidigt till Vasa mot vad vi brukar och min kusin satt på med oss hit för han bor också i Vasa. På kvällen tittade jag på Teen mom och sen på en film, Blue State. Den var inte superbra, men hade bara kostat 3€:p Theodor somnade efter några försök och jag gick och la mig ganska tidigt också.
Ja, det var väl vår helg det:) Har några bilder på telefonen som jag kanske överför till datorn och sätter upp här senare om jag orkar:) Hur har ni firat farsdag?:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar