tisdag 30 november 2010

Dream on...

När man tror att han ska sova hela natten såg gör han så klart inte det. Han åt redan mellan 2 och 3 inatt! Och vaknade 100 gånger innan det så jag fick stiga upp och vända honom. Robin vaknar inte när Theodor skriker, eller han vaknar väl om Theodor skriker i flera minuter men det orkar inte jag höra på så det blir ju till att jag stiger upp. Tror att vi ger välling på morgonen istället för gröt så blir det inte så mycket gröt per dag. Läste annars att gröten innehåller mer kalcium än ersättningen?! Så Theodor får i sig tillräckligt med kalcium fastän han inte dricker mycket ersättning:) Grannarna har borrat hela halva morgonen så jag hade mardrömmar om det. I drömmen la jag upp en lapp nere i trapphuset och frågade hur länge det ska ta egentligen. Har mycket god lust att göra det på riktigt. Annars går det riktigt bra att bo här. Gillar lägenheten. Lite liten börjar den vara men den fungerar och vi har nog inte råd att flytta till något större ännu innan Robin vet att han får jobb efter skolan. Så högst 1½ år till bor vi här. Punkt slut. Men allt renoverande här i huset retar gallfeber på mig! Och så småningom ska de byta ut alla renvattenrör i hela huset också. Kommer inte att vara en tyst dag före vi flyttar.

Theodor har annars lärt sig att dricka ur "pipmuggsflaska" nu:) Innan så tuggade han bara på den, men nu fungerar det:) Vi har en pipmugg med mjuk sugdel också och den fungerar också riktigt bra:) Har tänkt göra så att han får dricka ur pipmugg eller liknande på dagen och på natten får han flaska. Idag har Robin lång skoldag. Jag ska sy in en klänning och hoppas att Theodor håller sig lugn och snäll. Igår kväll blev jag på dåligt humör vilket kan ske på kvällarna men då får jag alltid sova ganska bra på natten så jag är "pigg" och glad på morgonen. Men idag är jag ganska irriterad. Tror att det är mest grannarnas fel det. Usch. Hoppas att dagen blir bättre snart i alla fall.

Det är riktigt vitt ute idag. Men det är nog bara -11 grader. Men det lockar inte att gå ut nu... Det Blev ingen veckohandling igår. Hade inte tid och det är inte roligt att starta bilen utan motorvärme i. Och eftersom vi inte har någon tillgång till motorvärme så kommer vi att behöva göra det några gånger i veckan i alla fall. Men vi har faktiskt en liten butik på andra sidan vägen så där kan man nog också handla. Nu blev det ett ganska långt inlägg men en massa svammel som vanligt:p Nu ska jag läsa era bloggar:)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittat din drömklänning :=) Hoppas det kommer bilder från bröllopet i vår sen :=) Jag älskar bröllop!!!
    Nej vi firar inte lillajul här. Jag visste inte att ni gjorde det i Finland heller förns alldeles nyligen! Varför gör man det egentligen? Vet du det?
    Hoppas ni får en bra dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vilken söt kille ni har :-)

    Vet hur det är, när nätterna väl börjar fungera så är det något nytt som stör. Den klena trösten är att det kommer börja fungera igen och så vänder det ;-)

    SvaraRadera