måndag 11 oktober 2010

Wow

Theodor har sovit i snart 2 timmar! Men bara tack vare att jag har gungat vagnen hela tiden... Men jag vet inte vad som är bäst just nu. Om han sover lite till eller vaknar nu. Vi ska ju på ung mamma träff idag och då vill jag inte ha en gnällig bebis. Om han vaknar nu så kommer han att vara trött mitt i träffen. Men om han sover lite till så kanske han hålls pigg. Om han vaknar nu kan det ju hända att han somnar om igen när vi går till torget? Hm. Svårt att veta vad jag ska göra:p
Han kanske får sova tills han vaknar. Fortätter väl att gunga vagnen. Har gjort det så länge nu så mitt ben får väl fnatt om jag inte gungar vagnen:p
I morse gjorde jag 4 smörgåsar åt mig. Orkade bara äta 2! Var jag såhär förut? Jag behöver tydligen väldigt lite mat. Det är så länge sedan jag var "normal" att jag inte mins hur det var:p Men vi sparar in pengar på mat när jag inte äter så mycket:) Saften är slut... Jobbigt. Finns inget annat jag dricker egentligen. Ja, förutom te då. Tror att jag är lite sockerberoende. Inte så att jag måste ha godis hela tiden. Jag äter faktiskt förvånansvärt lite godis. Men saft, det är ett måste. Försökte med saft som bara innehöll hallon, inget tillsatt socker. Och det gick bra att dricka, men kostar skjortan.
Idag ska vi och veckohandla:) Ganska roligt att göra det:p Man får känna sig vuxen en stund:p

Vid vilken ålder räknar ni att man är vuxen?

3 kommentarer:

  1. Finns väl ingen ålder utan det är väl mera när man har eget boende och kan klara sig på egen hand ekonomiskt och allt det där ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är 30+ och har börjat känna mig som en vuxen nu först ;)

    h. Random läsare

    SvaraRadera
  3. Jag fick den frågan av en bekant för ett par veckor sedan. Hon är 27 och vet ännu inte när "vuxenheten" ska infinna sig. Jag börjar ha det på klart nu tycker jag - vid 28 år, gift sedan 2 år, sambo sedan 8 år och mamma sen 4 månader. Det tar nog en stund.

    SvaraRadera