tisdag 19 oktober 2010

Theodors inlägg

I morse lite före 8 vaknade jag av att det lät konstigt från taket. Pappa var i badrummet och ställde sig i ordning för jobbet och mamma halvsov. Jag låg och tittade på mobilen som hänger ovanför min säng och hade gulliga ljud så att mamma skulle vakna och vara glad. Det konstiga ljudet från taket fortsatte och det var det som väckte mamma. Sen fick jag ny blöja och kläder på mig. Det var jätteskönt. Sen borstade mamma mina tänder. Det är roligt att tugga på tandborsten. Sen fick jag ligga på golvet en stund och mamma fotade mig lite. Sen ville jag ha mat för jag hade inte ätit sen 2 inatt. Så fick jag mycket mat men orkade inte äta upp allt. Efter det låg jag och lekte lite med mina leksaker. Sen så blev jag nog lite trött och mamma gungade vagnen fram och tillbaka så att jag skulle somna. Det fungerar alltid. När jag vaknar ska jag äta potatis/morot men det är lite konstigt att äta mat när man kan dricka ersättning ur flaska så jag brukar spotta ut allt och då blir mamma inte så glad. Sen leker jag lite och spyr upp lite mat så att mamma får mer kläder att tvätta så att hon inte blir uttråkad. Sen vill jag nog sova en halvtimme till och efter det är jag hungrig igen. Sen kanske vi går ut på en promenad beroende på hur vädret är. Jag tycker inte om att få ytterkläderna på mig. Det är så varmt och bökigt och jag försöker skrika så att mamma ska förstå men ändå sätter hon på mig ytterkläderna i princip varenda dag. Men sen i vagnen så somnar jag oftast. När klockan är ungefär 6 så matar mamma i mig fruktpuré. Det är lite bättre än potatis, men jag spottar nog helt ut det också. Om jag får suga på skeden så går det lite bättre. Pappa har kommit hem då och han är bättre på att mata mig än mamma. Efter maten så leker jag med mamma och pappa och så ligger jag i babygymmet och pratar med leksakerna. När klockan är 8-9 så får jag pyjamas på och välling. Det är gott, men jag äter inte så smidigt så en del hamnar på pyjamasen så mamma får ännu mer att tvätta. Jag tror att mamma tycker om att tvätta kläder. Efter vällingen på borstar de mina tänder igen. Sen så ska jag i säng. Mamma lägger ner mig i sängen, pussar mig på pannan och säger gonatt. Sen släcker hon lampan och sätter dörren på glänt. Ibland tycker jag inte om att ligga där så då får mamma och pappa komma och vända på mig några gånger innan jag somnar, men ibland är jag snäll och somnar genast. Sen vaknar jag på natten en gång och vill äta. Men en gång var jag snäll och lät mamma och pappa sova heeela natten:)
Jag i mina fina jeans med hängslen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar