tisdag 5 oktober 2010

Saker jag kommer att göra annorlunda

Nästa gång jag skaffar barn så finns de en del saker jag kommer att göra annorlunda.
  • Jag kommer att dokumentera min graviditet ännu bättre än förra gången.
  • Ta en massa bilder på hela mig, inte bara på magen.
  • Njuta maximalt av tiden som gravid.
  • Inte bara sitta hemma.
  • Röra på mig mer.
  • Inte ta reda på könet.
  • Bestämma namnen på förhand.
  • Stänga av telefonen 3 veckor innan beräknat datum så man slipper alla samtal och meddelanden med frågor som "Har du några känningar ännu?" eller "Har ni fått någon bebis ännu". Sjukt jobbigt att höra när man själv går och väntar!
  • Inte säga åt någon när vi åker in till förlossningen så får vi ringa och berätta att vi fått en bebis sen utan att hela släkten ska gå som på nålar och skicka en massa meddelanden medan man är på förlossningen.
  • Säga att de ska ta hål på hinnorna om förlossningen går långsamt fram.
  • Ta smärtlindring lite tidigare, om förlossningen är lika långdragen.
  • Ta mera bilder under förlossningen och bb tiden.
  • Inte ta det så hårt om amningen inte fungerar.
  • Ta fot och handavtryck när bebisen ännu är pytteliten.
  • Ta flera foton med hela familjen!
Vad skulle ni göra annorlunda?

2 kommentarer:

  1. Visst kommer man på massor i efterhand som man vill göra annorlunda =) Det med att ta kort var jag bättre på denna gången, det finns nog bara ett tiotal kort på mig från hela förra graviditeten, bara 3-4 med magen i profil.. Denna gången hade jag boken "Gravid" och fyllde i vecka för vecka, riktigt bra och kul =)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Här började vi med mosad potatis blandad med lite ersättning igår! Melly var inte så imponerad. Idag gick det lite bättre... Vi får se hur det går! Man får ha lite tålamod :)

    Jag tog MASSOR med kort under min graviditet så det är jag glad över. Däremot så vill jag gärna gå till en fotograf och bli fotograferad nästa graviditet! Men skulle däremot vilja ta mer bilder under nästa förlossning för det blev nästan inga alls :/ Fler familjefoton vill jag också ta...
    Ska inte heller noja så jäkligt om amningen inte fungerar, och jag ska försöka ha mer tålamod med amningen och inte bli så ledsen om det inte fungerar som det ska.
    Och nästa graviditet behöver jag inte spendera 9 månader med att vara panikslagen inför förlossningen och gå till psykolog på grund av det... Nästa förlossning ser jag fram emot :)

    SvaraRadera