tisdag 26 oktober 2010

Längtar efter julen!

Jag är en väldigt "julig" människa:p Bara älskar julen! Det är en så mysig högtid:) Skulle kunna börja julpynta redan nu, haha:p Någon i samma hus som vi bor i har redan ut julbelysning på balkongen! Det är nog lite tidigt:p Ska bli så kul att köpa julklappar åt Theodor:) Men julen kommer att bli ganska rejält stressig för vår del. På julaftons dagen så är vi hos Robins mamma, tidigt på kvällen är vi hos mina föräldrar och sen tillbaka till Robins mammas. Sen på juldagen är det julmiddag hos mina föräldrar med hela halva släkten som vanligt:p Blir säkert riktigt rolig jul, men mycket körande fram och tillbaka! Måste nog komma fram till en bättre lösning sen till nästa år men i år får det bli såhär. Orsaken till att det blir så är att hos Robins så har de julmiddag på juldagen. Mina farföräldrar brukar också ha julmiddag då, men mina föräldrar har en ännu större julmiddag på juldagen så vi "tar" den istället:p Och jultomten brukar komma redan 6 tiden till mina föräldrars/farföräldrars och till Robins kommer den först 8 så vi hinner till båda ställen:p Tur att Theodor är tacksam att "resa" med. Nog för att mina föräldrar bara bor 30 km från Robins mamma:p

Nu blev det en massa svammel igen:P Igår hade vi det riktigt trevligt på ung mamma träffen:) 4 mammor + bebisar:) Om du är ung mamma/gravid så kom med du också:) Och om du känner någon som är det så säg åt dem att vi träffas varje måndag kl. 14.00 utanför Citymarket vid torget, i Vasa då:p

3 kommentarer:

  1. hur gamla är bebisarna? vår är ännu så liiten :)

    SvaraRadera
  2. Allt från 1 vecka till 2 år:p

    SvaraRadera
  3. jag å e precis sådee att ja längtar eftä julen! levand ljus, viitt på backan å stickasockor -längtar!

    /Irene

    SvaraRadera