torsdag 30 september 2010

Stökigt

Nu har vi det otroligt ostädat här i lägenheten! Tror inte att vi någonsin har haft det så stökigt. Usch. Gillar inte detta. Har i alla fall igång tvättmaskinen så lite kläder blir tvättade:)
Läste på ett forum angående mina besvärliga eksem. Läste om en som har likadant och hon hade fått bukt med det genom följande metod. Först på kvällen sätter man ett ganska tjockt lagen med zinksalva på blåsorna. Sen drar man på sig en bomullsvante som man kan köpa från apoteket. När man vaknar på morgonen tvättar man händerna och smörjer på kortisonsalva 1%. Sen smörjer man händerna med vanlig hudkräm flera gånger per dag och upprepar detta. För henne hade utslagen försvunnit på en vecka och varje gång de kommer tillbaka så gör hon samma sak igen. Tänkte prova på det och hoppas att det fungerar!
Theodor åt potatis-morot idag. Det mesta spottade han nog ut. Tar väl en stund innan han vänjer sig vid det. I helgen vet jag inte om vi ska norrut eller inte. På ett sätt skulle det kunna vara kul nog men jag vet inte. Om det kommer något speciellt som vi "måste" dit för så åker vi väl nog:) Men nu vet jag inte av någonting speciellt alls. Borde ta och träffa en kompis som jag inte sett på länge!
Men nu borde jag förflytta mina kläder till vårt nya klädskåp:)

1 kommentar:

  1. Hoppas du får bort döm!
    Gourmet fö Theodor som får moröträ å :D Va tyckt a om bara päärona? Lucas tycker int na vidari om hä, men hä e klart.. Ha ha ju ba fått i två gang ännu :)
    Lucas tackar förestn fö gratulationä å grattar Teddo som uppnår sama beundrandsvärda ålder imåro! :D
    Ha de fint!

    SvaraRadera