onsdag 1 september 2010

Nyduschade

Tog just en dusch tillsammans med Theodor. Han var lite fundersam först vad som händer riktigt, men sen log han nog:)
Igår fick Theodor pneumokockvaccinet. Det är nytt och de börjar ge det åt alla barn födda från och med 1 juni 2010. Theodor är ju född 1 juni 2010 kl. 02.10 så han är den första född på Vasa sjukhus som har rätt till vaccinet. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till det, men det kanske är meningen att han skulle få vaccinet. Det är mot bl.a. hjärnhinneinflammation och öroninflammation. Eftersom jag och alla mina syskon har varit öronbarn så känns det nog bra att han har fått vaccinet. Men efter svininfluensavaccinet så litar jag inte riktigt på vaccin i alla fall. Svår situation så jag följer strömmen bara. De rekommenderar att han vaccineras. Visst rekommenderade de att man vaccinerar sig mot svininfluensa om man är gravid, men det gjorde inte jag. Vaccinet var ju nästan inte alls testat. Det här vaccinet har blivit testat och ingår i vaccinationsprogrammet. Jag tror att det är en mening med allt som sker. Kanske det var därför jag gick över tiden 16 dagar så att han inte ska få problem med öronen?:P

1 kommentar:

  1. Jå hä e skönt att vagnä gar ut så er i bara att skutt ut a baket man ha ve å ga :) Lucas har sovi två tiim nu rej å helst sko ja sij att a sko vaknas NU! :D

    SvaraRadera